Ötvenedik születésnapját ünnepli a világ egyik bestsellerje – a Volkswagen 1974. március 29-én kezdte meg az első Golf gyártását – 1. rész
Pontosan 50 éve, március 29-én kezdte meg a Volkswagen a Golf sorozatgyártását Wolfsburgban. Senki sem tudta azon a márciusi napon, hogy ez a kompakt autó – a legendás Bogár utódja – minden idők legsikeresebb Volkswagenje és legkelendőbb európai autója lesz.
Az idők szellemét tükrözte, saját járműosztályának adta a nevét, és emberek generációit kísérte szerte a világon. A mai napig több, mint 37 millió példány követte az 1974-es első sorozatgyártású Golfot. Pusztán matematikai értelemben ez azt jelenti, hogy világszerte több mint 2000 ember döntött úgy, hogy az elmúlt 50 évben minden nap új Golfot vásárol. A Volkswagen idén ünnepli a Golf születésnapját – és egy átfogó műszaki és vizuális frissítésnek köszönhetően a világ bestseller jövőjének kezdetét is.
Volkswagen – a kerek Bogártól a szögletes Golfig. Az első új Golf modelleket 1974 júliusában lehetett először látni a márkakereskedők bemutatótermeiben. Ahol korábban a Beetle, és így a farmotorok uralták a színteret hosszú évtizedeken át, most végre egy új korszak kezdődött: az előre szerelt, keresztirányú motor korszaka. A Volkswagen nem sokkal korábban indította el ezt a változást a Sciroccóval és a Passattal. A Golffal a legnagyobb volumenű kategóriába is átszivárgott ez az új technológia.
A Volkswagen újra feltalálja magát. A legendás, több, mint 21,5 millió példányban legyártott Bogár utódjaként a Giorgio Giugiaro és a Volkswagen Design által fejlesztett Golfnak meg kellett felelnie a magas elvárásoknak ahhoz, hogy a világ addig legsikeresebb autójának sikertörténetét folytathassák. És ez minden szempontból így történt: a vásárlókat annyira lenyűgözte a modern hajtáskoncepció, a változtatható belső tér és az új dizájn, hogy a Golf 1976 októberére már elérte az egymilliós határt.
A Golf-elv. 1974-ben a Volkswagen a következőket írta a nagy csomagtérajtóval rendelkező új járműről: „A Golf maximális teret és biztonságot kínál. Megalkuvás nélküli praktikumra törekszik. Az alacsony övvonal tiszta kilátást biztosít a vezetőnek, a lejtős motorháztető pedig gondoskodik arról, hogy az út közvetlenül a jármű előtt látható legyen. A hátsó ablak jól lenyúlik, így sokkal könnyebb a tolatás.” És ez mind a mai napig érvényes minden valaha épített Golfra.
A Golf és a gyár. A Volkswagen wolfsburgi gyára és alkalmazottai is profitáltak a Golf I sikeres indulásából a kezdetektől fogva. Mára több, mint 20 millió Golfot építettek csak Wolfsburgban. Az eddig Wolfsburgon kívül épített 17 millió Golfot más németországi üzemekben, valamint Belgiumban, Brazíliában, Kínában, Malajziában, Mexikóban, Szlovákiában és Dél-Afrikában gyártották. A Golf ebben az értelemben is világautó. Technológiái azonban mindig is a progresszív német mérnöki munka tipikus példái voltak.
Jövő héten a Golf generációk rövid bemutatásával folytatjuk.
Lájkolja Facebook oldalunkat, hogy elsőként értesüljön az újdonságokról és érdekességekről!