Az új Tayron világpremierje: sokoldalú SUV akár hét üléssel
Megérkezett az új Tayron! – Az öt vagy opcionálisan hét üléses nagy Volkswagen SUV a Touareg (prémium osztály) és a Tiguan (középkategória) között helyezkedik el. Autentikus, tiszta és erőteljes SUV-dizájn. Kategóriájában a legjobb kényelem. Kiváló minőségérzet. Nagyvonalú helykínálat.
A Tayronban öt utas akár 885 literes csomagteret is élvezhet nyaralás közben. Összesen hét hatékony hajtásrendszer lesz elérhető. A kínálatban két új generációs plug-in hibrid elektromos jármű (eHybrid) található, 100 km-nél nagyobb elektromos és akár 850 km-es teljes hatótávolsággal két tankolás között. Ezen túlmenően az akár 2,5 tonnás vontatókapacitással a Tayron stílusos, de jól felszerelt vontatójármű minden formájú és méretű pótkocsihoz. Az új Tayron nemsokára rendelhető.
Thomas Schäfer, a Volkswagen személyautó üzletágának vezérigazgatója: „Az új Tayron meggyőző Volkswagen: minősége minden részletben tükröződik; kényelmes és praktikus a mindennapi életben, és a hajtásrendszerek széles választékával kapható. Ezzel az új Volkswagen SUV-val tovább bővítjük kínálatunkat egy növekvő szegmensben, és betöltjük a rést a legkelendőbb Tiguan és luxusterepjárónk, a Touareg között. Meggyőződésem, hogy a Tayron nyomot fog hagyni és ügyfeleink jól fogadják.”
Martin Sander, a Volkswagen márka igazgatótanácsának értékesítésért, marketingért és értékesítés utánkövetésért felelős tagja: „Az új Tayron mindent egyesít, amit egy Volkswagen képvisel: sokoldalúságot, kényelmet és új technológiákat. Az akár hét üléssel, prémium belsővel, tágas tárolóhelyekkel és innovatív hajtásrendszerekkel a nagy SUV ideális társ családok és kalandorok számára egyaránt. Ugyanakkor a Tayron egyértelmű nyilatkozat: a praktikum és a hatékonyság tökéletesen kiegészíti egymást – a magas színvonalú vezetési élmény érdekében.”
Kai Grünitz, a Volkswagen márka igazgatótanácsának fejlesztésért felelős tagja: „A Tiguan és a Passat után a Tayron is profitál az MQB evo platform előnyeiből. Számos technológiai moduljával a konnektorról tölthető hibrid hajtások új generációját képviseli, több mint 100 kilométeres elektromos hatótávolsággal, prémium szintű belső minőséggel, intuitív infotainment rendszerrel és a vezetőt segítő rendszerek legújabb generációjával, beleértve a ChatGPT hangvezérlést is.”
Erőteljes külső kialakítás és prémium belső érzés. A körülbelül 4,8 m hosszú Tayront letisztult, feltűnő SUV dizájn jellemzi. Elöl a LED-es fényszórók és az alapfelszereltségben megvilágított Volkswagen-logó összetéveszthetetlen fényjelzést adnak az éjszaka beálltával. Ugyanez vonatkozik a hátsó részre a teljes hosszúságú LED-csíkkal és a megvilágított Volkswagen logóval. Az élesen húzott vonalak kiemelik a Tayron prémium érzetét és elnyújtott sziluettjét. Ez a szemlélet a belső térben is megmutatkozik: itt a dizájnban a kellemes tapintású felületek és felszereltségtől függően olyan elegáns anyagok dominálnak, mint az ArtVelours Eco (mikroszálas) kárpit és az autentikus, nyitott pórusú fa, valamint a megvilágított dekoratív díszítés.
Magas alapfelszereltség. A SUV belépő szintű Life felszereltségét két csúcs csomag követi: az Elegance és az R-Line. A Tayron Life változata már alapfelszereltségek széles skáláját kínálja. Ez magában foglalja a kilenc légzsákot, a háromzónás automata légkondicionálót, a 10 színű háttérvilágítást, a többfunkciós vezetési élmény-szabályozást (ez vezérli a vezetési profilokat – beleértve a 4MOTION modellek összkerékhajtási profiljait is –, a hangerőt és az Atmospheres aktiválását az előzetesen programozott világítással és audiohangulatokkal), egy infotainment rendszert 32 centiméter átmérővel, aktiválható navigáció funkcióval és vezeték nélküli App-Connecttel (Apple CarPlay, Android Auto), digitális műszeregységet, LED fényszórókat automatikus távolsági fény szabályzással (Light Assist), megvilágított Volkswagen logót elöl és hátul, 3D hátsó lámpacsoportot, árnyéákolókat a hátsó ajtókban, valamint 17 colos könnyűfém keréktárcsákat.
Segédrendszerek széles választéka. A Tayron Life alap asszisztens rendszerei közé tartozik az adaptív sebességtartó automatika (ACC), az autó fékezése kanyarodáskor szembejövő jármű esetén, a sávváltó rendszer (Side Assist), a sávtartó rendszer (Lane Assist), az automatikus vészfékező rendszer, beleértve a gyalogos- és kerékpárosfigyelőt (Front Assist), a Park Assist Plus, a tolatókamera-rendszer, a dinamikus útjelző tábla kijelzés és az új kiszállás-figyelmeztető rendszer. Ez utóbbi a sávváltó rendszer kiterjesztéseként – a rendszer keretein belül – megakadályozhatja, hogy az egyik ajtót kinyissuk, ha hátulról egy másik közlekedő közeledik.
Vonzó extrák. Az opcionális felszereltségek közé tartoznak az olyan rendszerek, mint az adaptív lengéscsillapítás (DCC Pro), az IQ.LIGHT HD-mátrix fényszórók interaktív világítási funkciókkal és a Travel Assist a hossz- és oldalirányú vezetéstámogatással. Rendelhető még: IDA hangasszisztens ChatGPT integrációval (az opcionális Discover infotainment csomaggal együtt), nyitható panoráma napfénytető, 700 wattos Harman-Kardon hangrendszer, bőrkárpitozás elektromosan állítható ülésekkel, beleértve a masszázs és a szellőzés funkciót, valamint elektromosan működtethető gyermekbiztonsági zárat hátul.
Mild hibrid, plug-in hibrid, benzines vagy dízel. Az összes enyhe hibrid hajtással (eTSI) szerelt változat piacra dobása után a Volkswagen két plug-in hibrid hajtással (eHybrid), két turbófeltöltős benzinmotorral (TSI) és két turbófeltöltős dízelmotorral (TDI) is kínálja majd a Tayront. Minden hajtásrendszer egy automatikus kettős tengelykapcsolós sebességváltóhoz (DSG) kapcsolódik. Még a belépő szintű, 110 kW (150 LE) teljesítményű eTSI motor is csúcstechnológiás hajtásrendszer (enyhe hibrid 48 V-os technológiával). A két innovatív plug-in hibrid modellben azonban egyesülnek az elektromos és a benzines hajtás előnyei, 150 kW (204 LE) vagy 200 kW (272 LE) rendszerteljesítményt adva le. A 19,7 kWh (nettó) akkumulátornak köszönhetően mindkét Tayron eHybrid 100 km-nél nagyobb elektromos hatótávra képes. Akkumulátoraik akár 11 kW-tal tölthetők AC falitöltővel vagy váltóáramú töltőállomáson, és 50 kW-ig az egyenáramú gyorstöltő állomásokon.
A legnagyobb, 142 kW (193 LE) teljesítményű TDI szintén nagyon hatékony, és alapfelszereltségként 4MOTION összkerékhajtással párosul. Az összes Tayron 4MOTION modellt 2500 kg-os maximális pótkocsi tömegre tervezték (fékezett, 12 százalékos lejtő). A Trailer Assist manőverezést segítő rendszernek köszönhetően, amely az alapfelszereltség része az elektromosan ebhajtható vonóhoroggal, még a nagy lószállítók vagy csónakszállító utánfutók is könnyen kezelhetők.
Négy hajtásrendszer áll rendelkezésre az előértékesítés indulásakor. Négyféle mefhajtás lesz elérhető az előértékesítés kezdetekor. A belépő szint a Life csomagban szereplő 110 kW-os eTSI, emellett rendelhető lesz a két eHybrid változat és a legerősebb, 142 kW-os TDI is.
Lájkolja Facebook oldalunkat, hogy elsőként értesüljön az újdonságokról és érdekességekről!